Uw persoonlijke vraagbaak na revalidatie

Stel dat u na een opname vanwege hersenletsel of een heup- of knieprothese merkt dat u thuis ondersteuning kunt gebruiken. Dan staat de nazorgverpleegkundige voor u klaar.

Vervolg op revalidatie

Na het optreden van uw letsel of de ingreep volgde een revalidatieperiode in Het Zonnehuis. U bereidde zich in die periode voor op het oppakken van uw eigen leven. Waar u dat wilde, kreeg u ondersteuning van het revalidatieteam.

Voordat u naar huis ging, maakte u kennis met de nazorgverpleegkundige. Samen heeft u afspraken gemaakt, bijvoorbeeld over de inzet van Zonnehuis Thuis. In de eerste week na uw ontslag neemt de nazorgverpleegkundige contact met u op: telefonisch en/of via een huisbezoek.
Als u dat wilt, blijft hij of zij u ondersteunen. U kunt bij haar of hem terecht met vragen over praktische zaken thuis of op uw werk. U kunt het bijvoorbeeld ook hebben over hoe u zich nu voelt en over hoe u de situatie thuis of op u werk ervaart.
 

Één aanspreekpunt

Wanneer u er behoefte aan heeft, belt u met de nazorgverpleegkundige. Uw partner of iemand uit uw naaste omgeving kan dat ook doen namens u. U kunt contact opnemen bij vragen over bijvoorbeeld tijdsbesteding, sport, thuiszorg, communicatie, mantelzorg of lotgenotencontact. Vervolgens zoekt u samen met hem of haar naar de antwoorden.

De nazorgverpleegkundige heeft contact met behandelaars van Zonnehuisgroep Vlaardingen en behandelaars in de regio.

Goed om te weten: de nazorgverpleegkundige blijft voor u beschikbaar, ook na een jaar of langer.